דפנה זהבי - מפוריות להורות

פרחי באך

כבר אלפי שנים שאנו חוקרים ומגלים את כוחות הריפוי של הטבע. בסוף המאה ה 19 שאל החוקר אדוארד באך כיצד הצמחים המקיפים אותנו יכולים לשפר ולהשפיע על מצבי הנפש והרוח שלנו. הוא חקר את הקשר בין מצבי הרוח, התחושות והמצב הבריאותי של האדם ובמהלך חייו פיתח את שיטת הטיפול באמצעות תמציות צמחים המכונה היום "פרחי באך".

התמציות המופקות מהצמחים, מלאות באנרגיה ובתכונות רפואיות וכל תמצית מיועדת לטפל בתחושה או מצב רגשי מסוים ולסייע בשיקום התחושות והמצב הרוחני שלנו. יש תמציות המטפלות בהרגעה ובחרדה, כאלה המשיגות לאדם יציבות ותחושת התמצאות, כאלה המיועדות לעצור עצבות ודיכאון עמוק ועוד… התמציות הן טהורות ואין להם תופעות לוואי וכיוון שלכל פרח יש את התכונות הייחודיות שלו, שניתן לטפל באמצעותם בכל אדם, בכל גיל ובכל מצב בריאותי.

יתרונות הטיפול בפרחי באך

גישות הרקיחה והטיפול בפרחי באך פותחו על ידי ד"ר אדוארד באך בתחילת המאה ה-20. הסקרנות  של באך בשיטות ריפוי טבעיות הוביל אותו לחקור את השימוש בתמציות פרחים למטרת רווחה רגשית ונפשית. הוא האמין שלמחלות פיזיות יש לעתים קרובות סיבה רגשית או פסיכולוגית וביקש לפתח מערכת ריפוי שתתמודד עם חוסר האיזון הזה. בשנות ה-30, עזב באך את הקליניקה המצליחה שלו בלונדון והחל בחיפושיו אחר תרופות צמחיות באזורים הכפריים. 

הוא זיהה ופיתח בסך הכל 38 תמציות פרחים, כל אחת קשורה למצב רגשי או נפשי ספציפי. באך האמין שהתמציות פועלות על ידי העברת תכונות הריפוי החיוביות של פרחים ליחידים, עוזרות להחזיר את האיזון הרגשי ולקדם רווחה. הוא האמין שתרופות אלו בטוחות, עדינות ומתאימות לשימוש על ידי כל אדם, כולל ילדים ובעלי חיים.

מעוניינים לשמוע עוד על פרחי באך לטיפול בחרדות?

צרו עימנו קשר ונשמח לספק ייעוץ טלפוני ראשוני

על מה ואיך משפיעות תמציות פרחי באך הלכה למעשה?

תמציות פרחי באך משמשות לרוב כצורה של טיפול משלים לתמיכה ברווחה רגשית ונפשית. תמציות אלו מוכנות מפרחים של צמחים ועצים ספציפיים. מאמינים שהם פועלים על ידי טיפול בחוסר איזון רגשי או מצבים נפשיים שליליים שעלולים לתרום לבעיות בריאות פיזיות או נפשיות

איזון רגשי: תמציות פרחי באך משמשות בעיקר לאיזון והרמוניה של רגשות. הם יכולים לעזור להתמודד עם מצבים רגשיים שליליים כמו פחד, חרדה, מתח, עצב או חוסר ביטחון. על ידי החזרת שיווי משקל רגשי, מאמינים שהתמציות הללו תומכות ברווחה הכללית.

חיבור גוף-נפש: לעתים קרובות עולה כי הפרעות רגשיות יכולות להתבטא כתסמינים פיזיים או לתרום לחוסר איזון בגוף. תמציות פרחי באך שואפות לטפל בסיבות השורש הרגשיות שעשויות להשפיע על הבריאות הפיזית. על ידי החזרת הרמוניה רגשית, הם עשויים לתמוך בעקיפין בתהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף.

מודעות עצמית וצמיחה אישית: תמציות פרחי באך יכולות לעזור לאנשים לקבל תובנה לגבי הדפוסים וההתנהגויות הרגשיות שלהם. על ידי הגברת המודעות העצמית, תמציות אלו יכולות לתמוך בצמיחה אישית, הרהור עצמי והתפתחות עצמית.

ריפוי בגישה הוליסטית: תמציות פרחי באך נוקטות בגישה הוליסטית לריפוי, תוך התחשבות בפרט בכללותו במקום להתמקד רק בתסמינים או מחלות ספציפיות. הם שואפים לטפל במצבים הרגשיים או הנפשיים הבסיסיים שעשויים לתרום לאתגרים בריאותיים פיזיים או נפשיים.

תמציות פרחי באך נחשבות בטוחות ועדינות, ללא תופעות לוואי ידועות או התוויות נגד. הם אינם ממכרים וניתן להשתמש בהם לצד טיפולים או תרופות אחרות. חשוב לציין שבעוד שאנשים רבים דיווחו על חוויות חיוביות עם תמציות פרחי באך, הראיות המדעיות התומכות ביעילותן מוגבלות. כמו בכל צורה של טיפול משלים, מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני השימוש בתמציות פרחי באך, במיוחד אם יש לך מצב רפואי קיים או נוטל תרופות.

פרחי באך לחרדות: עזרה טבעית להרגעה

חרדה היא תופעה נפוצה, המתבטאת בתחושות של דאגה, פחד, לחץ ואי שקט. חרדה קלה יכולה להיות מובנית ואף מועילה, אך חרדה מוגזמת או מתמשכת עלולה לפגוע באיכות החיים ולהפריע לתפקוד היומיומי.

פרחי באך אשר מהווים מערכת טיפולית טבעית, בטוחה ויעילה, פועלת על איזון הרגשות בדגש על רגשות שליליים ומסייעת רבות בהתמודדות עם מגוון מצבים רגשיים כגון, חרדה, מתח, לחץ, דיכאון, חוסר ביטחון ועוד.

יתרונות השימוש בפרחי באך להרגעה מחרדות

  • טיפול טבעי ובטוח: מכיוון שפרחי באך אינם מכילים תרופות כימיות (ולכן לא גורמים לתופעות לוואי) ניתן להשתמש בהם בבטחה גם לאורך זמן.
  • יעילות מוכחת: יעילותם של פרחי באך בהפחתת חרדה, מתח ודיכאון נמצאה במסגרת מחקרים רבים.
  • התאמה אישית: תמצית אישית של פרחי באך תוכן עבורכם, בהתאם למצבים הרגשיים איתם אתם מתמודדים, על ידי מטפל מוסמך בפרחי באך.
  • תמיכה רגשית: פרחי באך יכולים לספק הרגעה ותמיכה רגשית וזאת על ידי סיוע בהתמודד עם מגוון רגשות קשים, ועל ידי כך להרגיש שליטה רבה יותר בחיים ושיפור איכות החיים הכללית.

שימוש בפרחי באך לחרדות יכול להוות כלי יעיל להרגעה במצבים רגשיים שונים, כגון קשיי קשב וריכוז, חרדות במסגרת טיפולי פוריות ועוד ולסייע לכם לחיות חיים רגועים, מאוזנים ומאושרים יותר.