אימון קשב וריכוז למבוגרים

מפוריות להורות ועוד... - דפנה זהבי

 

בואו לפתור בעיות קשב וריכוז

מבוגרים רבים חווים קשיים בניהול נכון של הזמן שלהם, בארגון משימות, מטלות וסדר יום, דוחים כל משימה שעליהם לעשות ובאופן כללי מרגישים חוסר מוטיבציה. חלקם אולי לא אובחנו מעולם כבעלי ADHD – הפרעות קשב וריכוז, או שאובחנו בילדותם אך חשבו שההפרעות הללו מקומן על ספסל הלימודים ולא מעבר לו. וכך ככל שגדלו וחוו קשיים מסוג זה, ביקרו את עצמם בלי שום יכולת להבין מה גורם להם להתנהג באופן כזה.

הביקורת העצמית והסביבתית כלפי מבוגרים בעלי הפרעות קשב וריכוז נובעת פעמים רבות מחוסר ידע וחוסר היכרות עם הבעיה. רבים פשוט אינם מבינים מה הקושי הגדול, או משייכים את הקשיים לתלמידי בית ספר או לסטודנטים בלבד, כאשר בפועל ההתמודדות עם הקשיים שהפרעות קשב וריכוז מייצרות היא יומיומית, והביקורת הבלתי פוסקת מהסביבה או מאותו אדם כלפי עצמו רק מגבירה ומעצימה אותם.

אימון אישי לבוגרים עם ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז נועד גם לסטודנטים אשר רוצים להתנהל טוב יותר בזמן הלימודים ולהצליח להפיק מעצמם את מלוא היכולת, אך גם למי שכבר סיים את לימודיו ורוצה להתנהל טוב יותר בחיי היומיום שלו.

 

 

הכלים שמעניק אימון אישי לבוגרים עם ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז


ראשית האימון מזהה את ליקויי הלמידה הספציפיים ואת הקשיים שמהם סובל המתאמן בעקבות הפרעות הקשב והריכוז שלו, כיוון שאצל כל אחד האופן שבו מתבטאות הפרעות הקשב והריכוז הוא קצת אחר. על פי הקשיים שעליהם מעיד המתאמן, ושאותם מזהה המאמן, ועל פי מטרות שהם מגדירים יחד, מתחיל תהליך אימון, תהליך שנעשה לאורך זמן שנקבע מראש, ושבו יקבל המתאמן כלים פרקטיים להתנהלות נכונה יותר עם האתגרים שהפרעות הקשב והריכוז מזמנות לו.

בתהליך האימון ילמד המתאמן אסטרטגיות להתמודדות עם דחיינות ולניהול זמן, הפעלת יוזמה, הצבת מטרות והשגתן ועוד. התהליך האימוני נבנה בהדרגה תוך הכרה בקשיים האמיתיים שמייצרות הפרעות הקשב והריכוז, ובניית הציפיות של המתאמן בהתאם לכך, ללא השוואה לאחרים אלא רק ביחס למתאמן עצמו ולמקום שממנו הוא מתחיל את תהליך האימון.

חלק משמעותי מאוד מהכלים שמעניק האימון הוא בהתמודדות הרגשית והנפשית עם ליקויי הלמידה והפרעות הקשב והריכוז. הקשיים שאיתם מתמודד המתאמן בחיי היומיום מייצרים פעמים רבות תחושה של כישלון, וגם הסביבה עשויה לתרום לכך. תוך שימוש בכלים מהעולם ההתנהגותי-קוגניטיבי, ומשיטות טיפול כמו NLPCBT, מיינדפולנס ועוד, מייצר האימון התקדמות פרקטית ממשית, אך לצידה – ולא פחות חשובה ממנה – העצמה אישית וחיזוק של הביטחון העצמי.

בוגרים בעלי ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז יכולים להשתלב בתפקידים ניהוליים, בכירים ומלאי אחריות, ולנהל חיים מלאים וסטנדרטיים לחלוטין. הפרעות הקשב והריכוז אינן מגבלה או מחלה, הן פשוט מייצרות קשיים שאותם אפשר ללמוד איך לנהל. הצעד הראשון הוא להבין שאכן ה-ADHD הוא הגורם לקושי, ואז פשוט לתת לאימון 'לעשות סדר' ולהנחיל הרגלים חדשים ומועילים יותר.
 

אימון אישי לבוגרים בעלי לקויות למידה ו-ADHD

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn