פרחי באך וקשב וריכוז

אז איך טיפול בפרחי בך מקל על בעיות של קשב וריכוז?

טיפול מותאם באמצעות תמציות פרחי באך עשויים לסייע במצבים של קשיי קשב על ידי השפעה חיובית על שלושה גורמים עיקריים גורמים עיקריים:

  1. השפעה על מערכת העצבים המרכזית: חלק מתמציות פרחי הבאך מכילים רכיבים אשר עשויים להשפיע על מערכת העצבים המרכזית. לדוגמא, צמח הבקופה /פשטה שרועה, מכיל חומרים פעילים שמקורם ברקמות הצמח עצמם. יתרון זה מקנה לצמח פעולה טובה ומאוזנת.
  2. השפעה על מערכת השרירים: חלק מהפרחים בך עשויים להשפיע גם על מערכת השרירים וכיוון שמהערכת העצבית במוח קשורה באופן ישיר למערכת השרירים, קיימת השפעה על חלק גדול מהתפקודים הקוגניטיביים. השפעה זו עשויה לשפר את הזיכרון ואת שיתוף הפעולה בין המידע הקוגניטיבי ואת היכולת לבצע מטלות מורכבות.
  1. מהפרחים בך עשויים להשפיע על הגירוי החשמלי והכימי של קליפת המוח ועל כן עשויים לשפר את תהליכי הריכוז והקשב.

פרחי באך ללימודים

תמציות פרחי באך הן סוג של תרופות טבעיות שניתן להשתמש בהן כדי לתמוך ברווחה רגשית ובאיזון. למרות שהם לא תוכננו במיוחד כדי לשפר את התפקוד הקוגניטיבי או לשפר את מיומנויות הלמידה, הם יכולים לעזור להתמודד עם חוסר איזון רגשי שעלול להפריע לריכוז, להתמקד ולביצועים האקדמיים הכוללים.

הנה כמה תמציות פרחי באך שעשויות להועיל לתלמידים סטודנטים

  • ערמון לבן: תמצית זו משמשת כדי להשקיט את המוח ולהקל על מחשבות בלתי רצויות מתמשכות או פטפוטים נפשיים. זה יכול להיות מועיל לאנשים שנאבקים עם מחשבות מרוצים או מתקשים להתרכז בגלל מוח עמוס.
  • זלזלת: תמצית זו משמשת לשיפור המיקוד והבהירות המנטלית. זה יכול להועיל לסטודנטים הנוטים לחלום בהקיץ או מתקשים להישאר מעורבים במהלך מפגשי הלימוד.
  • בוקיצה: מהות זו מועילה לתלמידים שעלולים להרגיש מוצפים מעומס העבודה שלהם או לחוות ספק עצמי זמני. זה יכול להחזיר את הביטחון ואת תחושת המסוגלות, ולאפשר לאנשים לגשת ללימודים שלהם עם חשיבה חיובית יותר.
  • ורד רוק: תמצית זו משמשת למצבים המעוררים פחד או פאניקה. זה יכול להיות מועיל לתלמידים שחווים חרדת מבחנים או מתח הקשור לביצועים.
  • אגוז: תמצית זו ידועה במתן הגנה מפני השפעות חיצוניות וקידום יכולת הסתגלות בתקופות של שינוי.

 

זכרו, תמציות פרחי באך אינן תחליף לייעוץ רפואי או פסיכולוגי מקצועי. אם אתם חווים קשיים רגשיים חמורים או נאבקים בלימודים, חשוב לבקש הדרכה מרופא מוסמך או יועץ שיוכל לספק תמיכה אישית

חשוב לציין כי אין כלל ברזל בנוגע לתגובה של כל אחד לטיפול ואנשים שונים יכולים להגיב באופן שונה לטיפול בפרחי בך, ולכן כמו בכל יש להתייעץ עם מומחה על מנת לעקוב ולהבין כיצד מתנהלת התגובה בפועל.