החשיבות בסדנת תמיכה לנשים בטיפולי הפריה

מפוריות להורות ועוד... - דפנה זהבי

למה כ"כ חשוב לשלב סדנת תמיכה בטיפולי הפריה

תקופת טיפולי ההפריה איננה תקופה קלה. טיפולי הפריה גורמים להשפעות פיזיות ובעיקר להשפעות רגשיות, באופן משמעותי. לאור זאת, כדאי להכיר את החשיבות והתועלת של סדנת תמיכה לנשים בטיפולי הפריה. טוב לדעת עבור עצמך, או להמליץ לחברה טובה או לאחות, שעוברת טיפולים מסוג זה.

טלטלה רגשית שכמעט כל אחת עוברת

קשה וכמעט בלתי אפשרי למצוא אישה שנזקקת לטיפולי הפריה ומקבלת זאת בשוויון נפש. סדנת תמיכה לנשים בטיפולי הפריה נחוצה מאוד, כדי להתמודד עם מגוון קשיים שעולים בדרך. 

למשל, התחושה שאת אישה פגומה, שכולן מביאות ילדים בקלות, ואצלך הגוף פשוט בוגד בך וכמובן הטלטלה הרגשית שלעתים אף מתורגמת לקשיים בזוגיות, כשאת מתבשרת, שעוד סדרת טיפולים לא הצליחה להביא לקליטת ההיריון המקווה. 

עבור חלק מהנשים, מדובר בתהליך שמתמשך במקרה הטוב חודשים, אבל לעיתים אפילו שנים. ולעיתים יש בדרך הפלות, שמרסקות את התקווה וגורמות לייאוש. 

בדיוק בנקודות הקושי והסבל, חשוב והכרחי לשמוע ולהקשיב. לקבל תמיכה מנשים אחרות, שיודעות ומבינות בדיוק מה שאת עוברת. סדנא שבה כולן שואבות כוח אחת מהשנייה. סדנא שהיא כולה העצמה וחיזוק במובן הכי טוב ונכון של המילה.

סערה רגשית עוצמתית על בסיס ההורמונים

ולא נסיים לפי שנסביר מדוע אפילו אישה שמעולם לא הייתה בסדנא, תפיק תועלת מכך ממש עכשיו. נשים רבות מרגישות  טלטלה רגשית עצומה במסגרת טיפולי ההפריה, בגלל הקשיים הנחווים בתהליך, השפעת ההורמונים ועוד. 

לפעמים את ממש כבר לא מכירה את עצמך, לא מבינה איך גלי הסערה הרגשית מטלטלים אותך. זה קורה לפעמים, לכאורה בלי טריגר. סתם כך באמצע היום או בערב או בלילה. אז גם לזה, יש התייחסות לאורך סדנת תמיכה לנשים בטיפולי הפריה. כי ההורמונים שמשפיעים עלייך, לא הם שמגדירים אותך, אלא היכולת להרים ראש, להתגבר ולהמשיך, כי זה כל כך חשוב.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn