בעיות זוגיות בטיפולי הפריה

מפוריות להורות ועוד... - דפנה זהבי

בעיות זוגיות בטיפולי הפריה

כל אישה שעוברת טיפולי הפריה מכירה היטב את סערות ההורמונים ורכבת ההרים הרגשית. נשים חוות לעיתים תקופות של עצב, דיכאון, מתח, אפילו אבל, במהלך הדרך והתקווה להביא ילד לעולם. אבל לצד הקושי הרגשי האישי כל כך, עלולות להתפתח בעיות זוגיות בטיפולי הפריה. כן, זה לא דבר שקל לדבר עליו. כן, זה לא משהו שאפשר להיערך אליו מראש. אבל כן חשוב לדעת – שיש מה לעשות.

קודם כל, לא להתעלם

הדבר הראשון שחשוב להבין כאשר צצות בעיות זוגיות בטיפולי הפריה, זה שלא מומלץ להתעלם מהן. 

חשוב שגם את וגם הוא, תבינו שזה לא משהו בכם שלא בסדר. זה לא רק הקושי שלה, זה לא רק הקושי שלו. זה טבעי שגם את וגם הוא, שניכם עוברים קושי רגשי עצום. 

זו לא תחרות של מי סובל יותר. ונכון שאת היא זאת שצריכה לקבל הורמונים, או לעבור הליכים פולשניים כאלה או אחרים. אבל הרצון העז והכן להביא ילד לעולם, משותף לשניכם. אם מתעלמים מכך שיש קשיים רגשיים או נכנסים לתחרות של "מי סובל יותר", רק רע יוצא מזה. אחרי שמבינים שלא מתעלמים, צריך לדעת – מה כן לעשות הלאה.

יעוץ או סדנאות – תמיכה זה חשוב

לאור קיומן של בעיות זוגיות בטיפולי הפריה, יש מה לעשות. דרך אחת שתעזור לבני הזוג, זה להגיע לייעוץ זוגי. דרך אחרת שיכולה לעזור, זה לפנות לסדנת תמיכה ועזרה

חשוב שתדעי שיש סדנאות תמיכה לזוגות אך גם לנשים. בסדנא לנשים כולן מכירות את הקשיים. כולן משוחחות בפתיחות ותומכות עם עצה, חיבוק, מילה טובה. הדבר החשוב הוא שכאשר לא מתעלמים מהקושי, בני הזוג יוצאים מחוזקים. לא מפנים את הקושי לעבר האחר או מוציאים קיטור אחד על השנייה. גישה חיובית, זוגית, תעזור לשניכם!

>> תמיכה נפשית למטופלי פוריות

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn